1

Twentieth Century Design

Specifikacijos:
Autorius: Jonathan M. Woodham
Puslapių skaičius: 288
Leidimo metai: 1997
Prekės ID: 90617410

Prekė išparduota

Pranešime, kai prekė vėl bus prekyboje

Susijusios prekės


Kiti taip pat domėjosi

Prekės aprašymas: Twentieth Century Design

Presents an overview of twentieth-century design in the western industrialized world and the Far East, focusing on topics such as modernism, consumerism, and social responsibility
The most famous designs of the twentieth century are not those in museums, but in the marketplace. The Coca-Cola bottle and the McDonald's logo are known all over the world, and designs such as the modernist 'Frankfurt Kitchen' of 1924, the 1954 streamlined and tail-finned Oldsmobile, or 'Blow', the inflatable chair ubiquitous in the late 1960s, tell us more about our culture than a narrowly-defined canon of classics.Drawing on the most up-to-date scholarship (not only in design history but also in social anthropology and women's history), Jonathan M. Woodham takes a fresh look at the wider issues of design and industrial culture throughout Europe, Scandinavia, North America, and the Far East. He explores themes such as national identity, the 'Americanization' of ideology and business methods, the rise of the multi-nationals, Pop and Postmodernism, and contemporary ideas of nostalgia and heritage. In the history which emerges design is clearly seen for what it is: the powerful and complex expression of aesthetic, social, economic, political, and technological forces.
The most famous designs of the twentieth century are not those in museums, but in the marketplace. The Coca-Cola bottle and McDonald's logo are known the world over and may tell us more about our culture than a narrowly-defined canon of classics. One of the world's foremost design historians, Jonathan Woodham takes a fresh look at the wider issues of design and industrial culture throughout Europe, Scandinavia, North America, and the Far East. Drawing on the most up-to-date scholarship, he explores themes such as national identity, the "Americanization" of ideology and business methods, the rise of multi-nationals, Pop and Postmodernism, and contemporary ideas of nostalgia and heritage. Woodham sets the proliferation of everyday design against the writing of critics as diverse as Nikolaus Pevsner, the champion of Modernism, and Vance Packard, author ofThe Hidden Persuaders. The history which emerges is clearly seen for what it is: the powerful and complex expression of aesthetic, social, economic, political, and technological forces.

Bendra informacija apie: Twentieth Century Design

Prekės ID: 90617410
Kategorija: Knygos apie meną
Prekės pakuočių kiekis: 1 vnt.
Pakuotės išmatavimai ir svoris (1): 0,02 x 0,17 x 0,24 m, 0,54 kg
Leidykla: Oxford University Press
Pardavėjas: Knygynas Krisostomus, EasyShop
Autorius: Jonathan M. Woodham
Puslapių skaičius: 288
Leidimo metai: 1997

Prekių nuotraukos skirtos tik iliustraciniams tikslams ir yra pavyzdinės. Prekės aprašyme esančios video nuorodos yra tik informacinio pobūdžio, todėl jose pateikiama informacija gali skirtis nuo pačios prekės. Originalių produktų spalvos, užrašai, parametrai, matmenys, dydžiai, funkcijos, ir/ar bet kurios kitos savybės dėl savo vizualinių ypatybių gali atrodyti kitaip negu realybėje, todėl prašome vadovautis prekių savybėmis, kurios nurodytos prekių aprašymuose.

Įvertinimai ir atsiliepimai (0)

Twentieth Century Design
Būkite pirmas parašęs atsiliepimą!
Šią prekę gali įvertinti tik ją įsigiję bei registruoti Pigu.lt pirkėjai.
Įvertinti prekę

Klausimai ir atsakymai (0)

Paklauskite apie šią prekę kitų pirkėjų!
Užduoti klausimą
Jūsų klausimas buvo sėkmingai pateiktas. Į klausimą bus atsakyta per 3 darbo dienas
Klausimą turi sudaryti bent 10 simbolių

Rekomenduojame kartu su: Twentieth Century Design

Reklama

Geriausi pardavėjo EasyShop pasiūlymai