Autorius: | Robert E. Kraut, Paul Resnick, Sara Kiesler, Moira Burke, Yan Chen, Niki Kittur, Joseph Konstan, Yuqing Ren, John Riedl |
Puslapių skaičius: | 328 |
Leidimo metai: | 2016 |
Prekės ID: | 69924021 |
How insights from the social sciences, including social psychology and economics, can improve the design of online communities. Online communities are among the most popular destinations on the Internet, but not all online communities are equally successful. For every flourishing Facebook, there is a moribund Friendster-not to mention the scores of smaller social networking sites that never attracted enough members to be viable. This book offers lessons from theory and empirical research in the social sciences that can help improve the design of online communities. The authors draw on the literature in psychology, economics, and other social sciences, as well as their own research, translating general findings into useful design claims. They explain, for example, how to encourage information contributions based on the theory of public goods, and how to build members' commitment based on theories of interpersonal bond formation. For each design claim, they offer supporting evidence from theory, experiments, or observational studies.
Prekės ID: | 69924021 |
Kategorija: | Socialinių mokslų knygos |
Prekės pakuočių kiekis: | 1 vnt. |
Pakuotės išmatavimai ir svoris (1): | 0,23 x 0,17 x 0,02 m, 0,532 kg |
Leidykla: | MIT Press Ltd |
Leidinio kalba: | Anglų |
Viršelio tipas: | Minkštas |
Formatas: | Tradicinė knyga |
Tipas: | Komunikacija |
Knyga su ištrauka: | Ne |
Pardavėjo šalis: | Lietuva |
Autorius: | Robert E. Kraut, Paul Resnick, Sara Kiesler, Moira Burke, Yan Chen, Niki Kittur, Joseph Konstan, Yuqing Ren, John Riedl |
Puslapių skaičius: | 328 |
Leidimo metai: | 2016 |
Prekių nuotraukos skirtos tik iliustraciniams tikslams ir yra pavyzdinės. Prekės aprašyme esančios video nuorodos yra tik informacinio pobūdžio, todėl jose pateikiama informacija gali skirtis nuo pačios prekės. Originalių produktų spalvos, užrašai, parametrai, matmenys, dydžiai, funkcijos, ir/ar bet kurios kitos savybės dėl savo vizualinių ypatybių gali atrodyti kitaip negu realybėje, todėl prašome vadovautis prekių savybėmis, kurios nurodytos prekių aprašymuose.