1

Culture of Curating and the Curating of Culture(s)

Specifikacijos:
Autorius: Paul O'Neill
Puslapių skaičius: 194
Leidimo metai: 2016
Prekės ID: 59437268

Prekė išparduota

Pranešime, kai prekė vėl bus prekyboje

Susijusios prekės


Kiti taip pat domėjosi

Prekės aprašymas: Culture of Curating and the Curating of Culture(s)

Once considered a mere caretaker for collections, the curator is now widely viewed as a globally connected auteur. Over the last twenty-five years, as international group exhibitions and biennials have become the dominant mode of presenting contemporary art to the public, curatorship has begun to be perceived as a constellation of creative activities not unlike artistic praxis. The curator has gone from being a behind-the-scenes organizer and selector to a visible, centrally important cultural producer. In The Culture of Curating and the Curating of Culture(s), Paul O'Neill examines the emergence of independent curatorship and the discourse that helped to establish it. O'Neill describes how, by the 1980s, curated group exhibitions -- large-scale, temporary projects with artworks cast as illustrative fragments -- came to be understood as the creative work of curator-auteurs. The proliferation of new biennials and other large international exhibitions in the 1990s created a cohort of high-profile, globally mobile curators, moving from Venice to Paris to Kassel. In the 1990s, curatorial and artistic practice converged, blurring the distinction between artist and curator. O'Neill argues that this change in the understanding of curatorship was shaped by a curator-centered discourse that effectively advocated -- and authorized -- the new independent curatorial practice. Drawing on the extensive curatorial literature and his own interviews with leading curators, critics, art historians, and artists, O'Neill traces the development of the curator-as-artist model and the ways it has been contested. The Culture of Curating and the Curating of Culture(s) documents the many ways in which our perception of art has been transformed by curating and the discourses surrounding it.

Bendra informacija apie: Culture of Curating and the Curating of Culture(s)

Prekės ID: 59437268
Kategorija: Knygos apie meną
Prekės pakuočių kiekis: 1 vnt.
Pakuotės išmatavimai ir svoris (1): 0,3 x 0,3 x 0,1 m, 0,2 kg
Tipas: Nenurodyta
Leidykla: MIT Press Ltd
Leidinio kalba: Anglų
Viršelio tipas: Nenurodyta
Formatas: Tradicinė knyga
Knyga su ištrauka: Ne
Pardavėjo šalis: Lietuva
Autorius: Paul O'Neill
Puslapių skaičius: 194
Leidimo metai: 2016

Prekių nuotraukos skirtos tik iliustraciniams tikslams ir yra pavyzdinės. Prekės aprašyme esančios video nuorodos yra tik informacinio pobūdžio, todėl jose pateikiama informacija gali skirtis nuo pačios prekės. Originalių produktų spalvos, užrašai, parametrai, matmenys, dydžiai, funkcijos, ir/ar bet kurios kitos savybės dėl savo vizualinių ypatybių gali atrodyti kitaip negu realybėje, todėl prašome vadovautis prekių savybėmis, kurios nurodytos prekių aprašymuose.

Įvertinimai ir atsiliepimai (0)

Culture of Curating and the Curating of Culture(s)
Būkite pirmas parašęs atsiliepimą!
Šią prekę gali įvertinti tik ją įsigiję bei registruoti Pigu.lt pirkėjai.
Įvertinti prekę

Klausimai ir atsakymai (0)

Paklauskite apie šią prekę kitų pirkėjų!
Užduoti klausimą
Jūsų klausimas buvo sėkmingai pateiktas. Į klausimą bus atsakyta per 3 darbo dienas
Klausimą turi sudaryti bent 10 simbolių

Rekomenduojame kartu su: Culture of Curating and the Curating of Culture(s)


Geriausi pardavėjo Pigu.lt pasiūlymai