Naudingi patarimai

Kaip sumažinti stresą? Praktiški patarimai

Didelis sporto prekių pasirinkimas
2024 02 02
vyras patiria stresa darbe

Stresas visą gyvenimą lydi kiekvieną žmogų, gyvūną ir net augalą. Tai įprasta kasdienybės dalis, kurios visiškai išvengti neįmanoma. Vieni dalykai kelia daugiau streso, kiti mažiau, bet per didelis stresas gali pakenkti žmogaus sveikatai tiek fiziniu, tiek mentaliniu požiūriu. Kad to išvengti, svarbu žinoti, kaip sumažinti stresą, išmokti į jį tinkamai reaguoti ir, prireikus, nusiraminti. Šiame gide pristatome praktiškus patarimus kaip tai padaryti.

Kaip sumažinti stresą ir įtampą su meditacija?

Meditacija labai efektyvus būdas kovoti tiek prieš ilgalaikį stresą, tiek atsidūrus momentinėse stresinėse situacijose. Meditacijos formų yra labai įvairių ir jos skiriasi tarpusavyje sudėtingumo laipsniu. Kai kurios iš jų reikalauja ilgalaikių pastangų ir praktikos, o kai kurios veiksmingos ir visiškai žaliems. Prie pastarųjų galima priskirti dvi meditacijos strategijas: mantros ir dėmesingumo. Pirmasis praktikuojamas taip: susigalvokite kokią nors jus raminančią frazę ir užsimerkę ją kartokite mintyse kaip kokią mantrą, tuo pačiu giliai ir lėtai kvėpuodami. Jei šis būdas nepadeda ar nepatinka, išbadykite dėmesingumo meditaciją: kelioms minutėms iššluokite visas mintis iš galvos ir tiesiog pabūkite šiame momente. Tai yra paprasčiausiai sutelkite dėmesį į aplinką – ką girdite, užuodžiate, matote, liečiate, ragaujate.

mergina mazina stresa darbe su meditacijos pratimais

Kaip nuraminti stresą su joga

Joga tobulai suderina kelias skirtingas veiklas: meditaciją, lengvus fizinius pratimus ir kvėpavimo pratimus. Visas šis derinys labai efektyviai malšina stresą, taip pat padeda tobulėti psichologiškai, fiziškai bei dvasiškai. Ir tam nebūtinos didžiulės pastangos ar išlaidos, tik jogos kilimėliai ir šiek tiek ramios erdvės arba bendraminčių rato užsiėmimams. Rezultatai jau turėtų jaustis po pirmo jogos seanso, bet reguliarūs jogos užsiėmimai gyvenimą gali pakreipti visiškai kita, pozityvesne linkme.

moteris atlieka jogos pratimus ant kilimelio


Kaip sumažinti nerimą su sportu?

Fizinis aktyvumas yra puiki priemonė numalšinti ne tik stresą, bet ir nerimą bei apskritai pagerinti emocinę būklę, suteikti daugiau pasitikėjimo savimi. Šiam reikalui tinka beveik begalinis spektras fizinių veiklų: kilnojami svarmenys, plaukimas, bėgimas, lankymasis sporto salėje, ėjimas, pasivaikščiojimai gamtoje ir t.t. Tad kiekvienas gali atrasti tai, kas labiausiai tinka.

moteris mazina nerima sportu


Streso mažinimas su menine kūryba

Kiekvienas savyje turime, kartais gal ir labai užslėptą, kūrybingumo gyslelę. Dažniausiai ji pasireiškia vaikystėje, kai turime marias laiko kūrybiniams užsiėmimams. Tačiau vėliau, per visus darbus, kūrybiškieji gebėjimai užsimiršta. Kūrybingumo atgaivinimas yra puikus būdas nugalėti stresą ir atitolti nuo amžinai visur skubančio pasaulio. Tai gali būti grojimas įvairiais muzikos instrumentais, dainavimas, poezijos kūrimas, šokiai, piešimas, tapymas ir t.t.

moteris mazina nerima su tapyba


Kaip sumažinti stresą su aromaterapija?

Aromaterapija turi didelių privalumų kalbant apie streso sumažinimą. Įvairūs namų aromatai, kvepiančios žvakės ir kūno priežiūros produktai padeda pasijausti energingiems, atpalaiduoja ir trumpam priverčia pasimėgauti šiuo momentu. Net moksliškai įrodyta, kad įvairūs kvapai turi įtakos smegenų aktyvumui ir streso hormonų sumažėjimui organizme.

aromaterapija miegamajame


Mažiau streso su laisvalaikio užsiėmimais

Svarbu atrasti laiko ne tik „skrolinimui“ socialiniuose tinkluose, serialų žiūrėjimui, bet ir kitokiems laisvalaikio praleidimo būdams, galbūt primirštiems vaikystės hobiams. Į kasdieninę rutiną įtraukti stalo žaidimai, siuvinėjimas, rūpinimasis sodu ar daržu ir daugelis kitų laisvalaikio veiklų padeda išspręsti klausimą, kaip sumažinti stresą. Taip pat toks aktyvus poilsis padeda pailsėti nuo įprastos rutino ir darbų – po jo sugrįšite į darbą žvalesni, o dirbsite efektyviau.

draugu kompanija zaidzia stalo zaidimus


Streso mažinimas ir subalansuota dieta

Tiesa ta, kad nevykę maitinimosi įpročiai gali būti tiesiogiai susiję su padidėjusiu stresu. Kartais, patirdami stresą, imame valgyti daug riebaus maisto arba daug saldumynų. Toks užkandžiavimas iš tiesų padeda numalšinti trumpalaikį stresą, tačiau ilgalaikėje perspektyvoje jo žala didesnė nei nauda. Angliavandenių gausus maistas, toks kaip sausainukai, čipsiukai, labai užkelia cukraus lygį kraujyje, o jam staigiai nukritus, kyla padidėjusio streso ir nerimo tikimybė.

mergina propaguoja sveika mityba

Atsikratykite streso sukėlėjų

Kartais niekas nepadeda ir nėra kaip sumažinti stresą, nebent atsisakius būtent tų dalykų, kurie visų pirma ir atsakingi už padidėjusį streso lygį. Tad jei tik įmanoma, reikėtų atsisakyti visų veiklų, kurios prisideda prie streso ir įnešti į savo gyvenimą daugiau ramybės. Žinoma, kai kurių dalykų, tokių kaip darbas, atsisakyti paprasčiausiai neįmanoma. Tačiau šiuolaikiniame pasaulyje yra daugiau nuolatinių streso sukėlėjų nei darbas. Tai gali būti nesibaigiantis naujienų srautas, nuolatinis įlindimas į išmaniuosius prietaisus, alkoholio vartojimas, rūkymas, dideli kofeino kiekiai. Kartais sumažinti stresą gali padėti tiesiog kai kurių nevykusių įpročių atsisakymas ar bent sumažinimas.

mergina mazina stresa darbe

Individualiai tinkančio būdo kaip sumažinti stresą paieškos gali užtrukti, pareikalauti šiokio tokio eksperimentavimo ir praktikos. Bet labai svarbu bent jau mėginti tai daryti – gyvenime visada galima kažką atrasti netikėto. Štai, pavyzdžiui, kai kurie išbando veido masažą. Kaip tik kitame gide rašome apie veido masažuoklius ir svarstome, kokių iš jo galima tikėtis rezultatų.