Naudingi patarimai

Kardio treniruokliai namuose: kokį pasirinkti?

Platus dviračių treniruoklių asortimentas
2019 12 12
moteris naudojasi treniruokliu sporto saleje

Daugelis siekiančių figūros pokyčių, nusprendžia išbandyti kardio treniruotes. Jų metu galima padidinti raumenų ištvermingumą, paspartinti kraujo apykaitą, atsikratyti nereikalingų kilogramų ir sumažinti streso lygį. Nusprendus sportuoti namuose, paprasčiausia pasirūpinti efektyviu treniruokliu. Šioms treniruotėms tinka dviračiai treniruokliai, bėgimo takeliai ir elipsiniai treniruokliai – apie visų jų skirtumus ir privalumus šį kartą ir pakalbėsime.

Dviratis treniruoklis

Svarbiausios dviračių treniruoklių ypatybės:

  • Pasirinkę šį treniravimosi būdą, sustiprinsite kojų bei pilvo raumenis, ugdysite ištvermę ir stiprinsite širdies bei kraujagyslių sistemą.
  • Šie treniruokliai siūlo pakankamai platų treniruočių intensyvumo diapazoną, kurį galima pritaikyti pagal savo fizinį pajėgumą ir asmeninius lūkesčius.
  • Dėl prieš tai minėtos priežasties, dviratį treniruoklį gali naudoti ir vyresni asmenys bei tie, kurie skundžiasi nugaros skausmais. Neretai jie pasitelkiami ir reabilitacijai.
  • Tokio tipo treniruokliai rekomenduojami stambesniems žmonėms, kurie dar tik pradeda savo kelionę į sveikesnį gyvenimą.
  • Mindami dviratį, Jūs sėdėsite, todėl, lyginant su kitais dviem minimais tipais, treniruodamiesi panašiu intensyvumu, sudeginsite mažiausiai kalorijų. Jei būtent toks yra Jūsų tikslas ir svarstote, kas geriau: bėgimo takelis ar dviratis, vertėtų atsižvelgti į šią savybę.


Bėgimo takelis

Bėgimo takeliai nudžiugins šiomis savybėmis:

  • Pasirinkę šį treniruoklį, ne tik stiprinsite širdies bei kraujagyslių sistemas, bet ir turėsite galimybę padidinti kaulų tankį – tai ypač aktualu sergantiems osteoporoze.
  • Turėdami bėgimo takelį, galėsite patys valdyti treniruočių sudėtingumą: ant jo galima tiek lengvai pasivaikščioti, tiek labai sparčiai pabėgioti.
  • Greitį taip pat rinksitės tik patys, o kai kurie treniruokliai netgi leis padidinti įkalnę.
  • Bėgant ant takelio, pradeda dirbti kur kas daugiau mūsų kūno raumenų, todėl pasirinkus šį treniruoklį, galima atsisveikinti su didžiausiu kiekiu kalorijų. Tačiau jei svarstysite, ar elipsinis treniruoklis, ar bėgimo takelis padeda jų atsikratyti daugiau, skirtumas nebus labai šokiruojantis.
  • Nors amortizuojantis takelio paviršius gali apsaugoti sąnarius, tiems, kurie jau turi problemų su jais, šis treniravimosi būdas nėra rekomenduojamas. Kitą variantą reikėtų rinktis ir tiems, kurie turi viršsvorio ar yra kamuojami apatinės nugaros dalies skausmų.


Elipsinis treniruoklis

Apie elipsinius treniruoklius pravartu žinoti šią informaciją:

  • Nors šio tipo treniruokliai kūnui suteikia mažiausiai streso, nereikėtų apsigauti – treniruotės, priklausomai nuo Jūsų poreikių, gali būti net ir labai intensyvios.
  • Elipsiniai treniruokliai neretai pavadinami prieš tai minėtųjų treniruoklių hibridais. Sportuojant su jais, stiprinami blauzdų, šlaunų ir kojų raumenys, o prijungus ir rankas, dirba ir jų bei nugaros ir krūtinės raumenys.
  • Treniruojantis sukuriama ir pakankama jėgos apkrova, lavinamas lankstumas, o kai kurie įrenginiai netgi turi specialiai kovai su celiulitu pritaikytas programas.
  • Kadangi dirba didelė dalis raumenų grupių, pavyksta efektyviai deginti kalorijas. Jų skaičiumi šie treniruokliai nežymiai atsilieka nuo bėgimo takelių.
  • Tokį treniruoklį drąsiai gali naudoti ir tie, kurie turi problemų su sąnariais.