Naudingi patarimai

Kaip užsiauginti barzdą?

Didelis barzdos priežiūros priemonių pasirinkimas
2021 02 03
vyras su veslia barzda su marskiniais ir svarku

Vešlios barzdos užsiauginimas, daugeliui vyrų tampa nemenku iššūkiu. Vieni neištveria pirmosiomis savaitėmis ataugančių plaukelių keliamo niežulio, kitiems motyvacija dingsta dėl per lėto jų augimo, kitiems pakiša koja genetika ar amžius. Pridėkime dar prastą mitybą, nuolatinį stresą, miego trūkumą, skurdžią veido priežiūrą ir apie išsvajotą barzdą galite pamiršti. Paruošėme net 10 patarimų kaip auginti bei prižiūrėti barzdą ir kokių klaidų nedaryti. 

Barzdos auginimo skatinimas – 10 patarimų

Kaip auginti barzdą? Nėra vieno patarimo, kurį įvykdžius jau galėsite džiaugtis greitai augančiais plaukeliais. Tik nuolatinė priežiūra ir visas kompleksas organizmą stiprinančių priemonių padės pasiekti taip norimo rezultato. 

1. Prižiūrėkite savo odą

Sveika oda, tai pirmas žingsnis norint užsiauginti vešlią barzdą. Veido odos prausimas, šveitimas ir drėkinimas turėtų tapti jūsų kasdieniais ritualais. Prausimas bei reguliarus šveitimas pašalina negyvas odos ląsteles, atkemša užsikimšusias poras, stimuliuoja kraujotaką. Taip prižiūrint odą, barzda augs greičiau, bus stipresnė, plaukeliai mažiau arba visai neįauginės. Drėkinimas mažins augančio barzdos perštėjimą. Kai kurie barzdaskučiai taip pat rekomenduoja skirti laiko ir veido masažui. Masažas sužadina plaukų folikulus. Tai galite padaryti net žiūrėdami filmą. Švariai nusiplaukite rankas ir veidą, o tada sukamaisiais judesiais bent 10 minučių masažuokite veidą.

vyras rupinasi veido oda vonios kambaryje

2. Sportas

Reguliari mankšta – vienas pirmųjų dalykų kuriuos turėtumėte įvesti į savo dienotvarkę norėdami užsiauginti sveiką barzdą. Įrodyta, kad kardio treniruotės, greitas ėjimas, bėgimas, važiavimas dviračiu, šokiai bei kiti aktyvūs fiziniai pratimai didina testosterono kiekį kraujyje, o tai veda prie taip trokštamo rezultato – greitesnio plaukų augimo. Sportuojant ir prakaituojant iš organizmo taip pat pasišalina įvairūs toksinai. 

vyras atlieka mankstos pratimus namuose

3. Atsipalaidavimas

Kaip ir visam organizmui, taip ir barzdos augimui nemažą įtaką daro patiriamas stresas. Stresas skatina kraujagyslių susiaurėjimą, todėl kraujyje esančioms maistinėms medžiagoms tampa sunkiau patekti į plaukų folikulus. Natūralu, kad patiriant stresą prastėja ir miegas. Kokybiškas miegas padeda organizmui atnaujinti testosterono kiekį, todėl reikėtų pasistengti miegui skirti mažiausiai 8 valandas. 

4. Mityba ir vitaminai 

Subalansuota mityba, kurioje gausu daržovių, vaisių, kiaušinių, riešutų, raudonos mėsos, paukštienos bei žuvies padės užauginti sveiką barzdą. Kartu su maistu galite papildomai naudoti ir papildus. Varis, cinkas, magnis, vitaminas B, vitaminas C, geležis, vitaminas D, vitaminas E ir biotinas yra pagrindiniai vitaminai kuriuos turėtumėte vartoti norėdami pagerinti odos, nagų ir plaukų būklę. Nepamirškite suvartoti ir pakankamą kiekį vandens. 

tinkami vitaminai spartesniam barzdos augimui ir prieziurai

5. Barzdos aliejus

Net jei ir barzdos dar neturite – pradėkite naudoti aliejų nuo pirmųjų dienų. Jis idealiai sudrėkins veido odą, neleis odai pleiskanoti bei mažins augančios barzdos niežulį. Geriausia rinktis tokią priemonę kurioje būtų simondsijų aliejaus. Šis aliejus yra panašus į riebalus kuriuos gamina jūsų oda, todėl auganti barzda atrodys pilnesnė ir storesnė. Daugiau apie barzdos priežiūrą skaitykite straipsnyje. 


6. Reguliarus plovimas

Barzdą plauti reikėtų 2 kartus savaitėje. Kaip ir plaukų, taip ir barzdos plovimui paprastas muilas netinka. Geriausia naudoti priemones konkrečiai skirtas barzdos priežiūrai. Pirmiausia išsiplaukite barzdą su šampūnu, tada užtepkite kondicionierių ir palikite kelioms minutėms. Tuomet švelniais judesiais gerai išskalaukite barzdą. 

vyras plaunasi barzda vonios kambaryje

7. Trimingavimas

Įveikus pirmąjį augimo mėnesį, greičiausiai turėsite ne tik jau ūgtelėjusią barzdą, tačiau ir storus kaklo plaukus, kurie augs virš Adomo obuolio. Juos turėtumėte pašalinti pasitelkdami skutimosi mašinėlę. Išplėskite delnus, tuomet nuleiskite nykščius taip, kad suformuotumėte „L“ raidę. Tuomet priglauskite rodomuosius pirštus prie žandenų, o nykščius prispauskite prie kaklo. Nuskuskite viską kas lieka žemiau nykščių.