Early History of Railway Tunnels

Specifikacijos:
Autorius: Hubert Pragnell
Puslapių skaičius: 280
Leidimo metai: 2024
Prekės ID: 90892980

Prekė išparduota

Pranešime, kai prekė vėl bus prekyboje

Susijusios prekės


Kiti taip pat domėjosi

Prekės aprašymas: Early History of Railway Tunnels

To the early railway traveller, the prospect of travelling to places in hours rather than days hitherto was an inviting prospect, however a journey was not without its fears as well as excitement. To some, the prospect of travelling through a tunnel without carriage lighting, with smoke permeating the compartment and the confined noise was a horror of the new age. What might happen if we broke down or crashed into another train in the darkness? To others it was exciting, with the light from the footplate flickering against the tunnel walls or spotting the occasional glimpses of light from a ventilation shaft. To the directors of early railway companies, planning a route was governed by expense and the most direct way. Avoiding hills could add miles but tunnelling through them could involve vast expense as the Great Western Railway found at Box and the London and Birmingham at Kilsby. Creating a cutting as an alternative was also costly not only in labour and time, but also in compensation for landowners, who opposed railways on visual and social grounds having seen their land divided by canals. Construction involved millions of bricks or blocks of stone for sufficiently thick walls to withstand collapse. However, the entrance barely seen from the carriage window might be an impressive Italianate arch as at Primrose Hill, or a castellated portal worthy of the Middle Ages as at Bramhope. This book sets out to tell the story of tunnelling in Britain up to about 1870, when it was a question of burrowing through earth and rock with spade and explosive powder, with the constant danger of collapse or flooding leading to injury and death. It uses contemporary accounts, from the dangers of railway travel by Dickens to the excitement of being drawn through the Liverpool Wapping Tunnel by the young composer Mendelssoln. It includes descriptions from early railway company guide books, newspapers and diaries. It also includes numerous photographs and coloured architectural elevations from railway archives.

Bendra informacija apie: Early History of Railway Tunnels

Prekės ID: 90892980
Kategorija: Kelionių vadovai, aprašymai
Prekės pakuočių kiekis: 1 vnt.
Pakuotės išmatavimai ir svoris (1): 0,03 x 0,16 x 0,23 m, 0,3 kg
Leidykla: Pen & Sword Books Ltd
Autorius: Hubert Pragnell
Puslapių skaičius: 280
Leidimo metai: 2024

Prekių nuotraukos skirtos tik iliustraciniams tikslams ir yra pavyzdinės. Prekės aprašyme esančios video nuorodos yra tik informacinio pobūdžio, todėl jose pateikiama informacija gali skirtis nuo pačios prekės. Originalių produktų spalvos, užrašai, parametrai, matmenys, dydžiai, funkcijos, ir/ar bet kurios kitos savybės dėl savo vizualinių ypatybių gali atrodyti kitaip negu realybėje, todėl prašome vadovautis prekių savybėmis, kurios nurodytos prekių aprašymuose.

Įvertinimai ir atsiliepimai (0)

Early History of Railway Tunnels
Būkite pirmas parašęs atsiliepimą!
Šią prekę gali įvertinti tik ją įsigiję bei registruoti Pigu.lt pirkėjai.
Įvertinti prekę

Klausimai ir atsakymai (0)

Paklauskite apie šią prekę kitų pirkėjų!
Užduoti klausimą
Jūsų klausimas buvo sėkmingai pateiktas. Į klausimą bus atsakyta per 3 darbo dienas
Klausimą turi sudaryti bent 10 simbolių

Rekomenduojame kartu su: Early History of Railway Tunnels


Geriausi pardavėjo Pigu.lt pasiūlymai