Journalism Ethics: Arguments and cases for the twenty-first century

Specifikacijos:
Autorius: Roger Patching, Martin Hirst
Puslapių skaičius: 300
Leidimo metai: 2013
Prekės ID: 68004546

Prekė išparduota

Pranešime, kai prekė vėl bus prekyboje

Susijusios prekės

Prekės aprašymas: Journalism Ethics: Arguments and cases for the twenty-first century

The digital age brought much more than the obvious advances in a variety of technologies and their broad availability. As authors Patching and Hirst point out, it brought a thoroughly new set of challenges and ethical dilemmas for journalists. In their textbook they explain those dilemmas and ethics concepts in theory and practice through a variety of examples and case studies and discuss traditional and social media from a global viewpoint. They address a variety of ethical issues, such as deception, trial by media, sources and privacy intrusion, accuracy, fairness and objectivity, bias, checkbook journalism, the problems of foreign correspondents, conflicts between ethics and the law, and conflicts between journalists and public relations consultants. The authors wrap up with a step-by-step guide to ethical thinking for journalists. The book is intended for coursework in journalism, media, and communication. Annotation ©2014 Ringgold, Inc., Portland, OR (protoview.com)
Journalism Ethics: Arguments and Cases for the 21st Century explores the major ethical dilemmas facing journalists in the digital age. Engaging with both the theory and practice of journalism ethics, this text explains the key ethical concepts and dilemmas in journalism and provides an international range of examples and case studies, considering traditional and social media from a global perspective. Journalism Ethics offers an introductory philosophical underpinning to ethics that traces the history of the freedom of expression from the time of Greek philosophers like Aristotle, through the French and American revolutions, to modern day. Throughout the book Patching and Hirst examine ethically-challenging issues such as deception, trial by media, dealing with sources and privacy intrusion. They also explore continuing ethical fault lines around accuracy, bias, fairness and objectivity, chequebook journalism, the problems of the foreign correspondent, the conflicts between ethics and the law and between journalists and public relations consultants. Concluding with a step-by-step guide to ethical thinking on the job, this textbook is an invaluable resource for students of journalism, media and communication.

Bendra informacija apie: Journalism Ethics: Arguments and cases for the twenty-first century

Prekės ID: 68004546
Kategorija: Socialinių mokslų knygos
Prekės pakuočių kiekis: 1 vnt.
Pakuotės išmatavimai ir svoris (1): 0,02 x 0,17 x 0,25 m, 0,54 kg
Leidykla: Taylor & Francis Ltd
Leidinio kalba: Anglų
Viršelio tipas: Minkštas
Formatas: Tradicinė knyga
Tipas: Sociologija
Knyga su ištrauka: Ne
Autorius: Roger Patching, Martin Hirst
Puslapių skaičius: 300
Leidimo metai: 2013

Prekių nuotraukos skirtos tik iliustraciniams tikslams ir yra pavyzdinės. Prekės aprašyme esančios video nuorodos yra tik informacinio pobūdžio, todėl jose pateikiama informacija gali skirtis nuo pačios prekės. Originalių produktų spalvos, užrašai, parametrai, matmenys, dydžiai, funkcijos, ir/ar bet kurios kitos savybės dėl savo vizualinių ypatybių gali atrodyti kitaip negu realybėje, todėl prašome vadovautis prekių savybėmis, kurios nurodytos prekių aprašymuose.

Įvertinimai ir atsiliepimai (0)

Journalism Ethics: Arguments and cases for the twenty-first century
Būkite pirmas parašęs atsiliepimą!
Šią prekę gali įvertinti tik ją įsigiję bei registruoti Pigu.lt pirkėjai.
Įvertinti prekę

Klausimai ir atsakymai (0)

Paklauskite apie šią prekę kitų pirkėjų!
Užduoti klausimą
Jūsų klausimas buvo sėkmingai pateiktas. Į klausimą bus atsakyta per 3 darbo dienas
Klausimą turi sudaryti bent 10 simbolių