Fish can't see water - how national culture can make or break your corporate strategy

Specifikacijos:
Autorius: K Hammerich
Puslapių skaičius: 312
Leidimo metai: 2013
Prekės ID: 67822266

Prekė išparduota

Pranešime, kai prekė vėl bus prekyboje

Susijusios prekės

Prekės aprašymas: Fish can't see water - how national culture can make or break your corporate strategy

How national culture impacts organizational culture—and business successUsing extensive case studies of successful global corporations, this book explores the impact of national culture on the corporate strategy and its execution, and through this ultimately business success—or failure. It does not argue that different cultures lead to different business results, but that all cultures impact organizations in ways both positive and negative, depending on the business cycle, the particular business, and the particular strategies being pursued. Depending on all of these factors, cultural dynamics can either enable or derail performance. But recognizing those cultural factors is difficult for business leaders; like everyone else, they too can be blind to the culture of which they are a part.The book offers managers and leaders eight recommendations for recognizing those cultural factors that negatively impact performance, as well as those that can be harnessed to encourage superior performance. With real case studies from companies in Asia, Europe, and the United States, this book offers a truly global approach to organizational culture.Offers a fresh approach to the effects of national culture on organizational culture that is applicable to any country in any regionBased on case studies of such companies as Toyota, Samsung, General Motors, Nokia, Walmart, Kone and British LeylandIt describes the origins and nature of the most common corporate crisis and how culture impacts the response to such a crisisIdeal for managers, business leaders, and board members, as well as business school studentsA welcome response to the flat-Earth fad that argues we're all alike, this book offers a nuanced and practical view of cultural differentiators and how they can enable or derail business performance.

Bendra informacija apie: Fish can't see water - how national culture can make or break your corporate strategy

Prekės ID: 67822266
Kategorija: Ekonomikos knygos
Prekės pakuočių kiekis: 1 vnt.
Pakuotės išmatavimai ir svoris (1): 0,02 x 0,18 x 0,26 m, 0,69 kg
Leidykla: John Wiley & Sons Inc
Leidinio kalba: Anglų
Viršelio tipas: Kietas
Formatas: Tradicinė knyga
Tipas: Ekonomika
Knyga su ištrauka: Ne
Autorius: K Hammerich
Puslapių skaičius: 312
Leidimo metai: 2013

Prekių nuotraukos skirtos tik iliustraciniams tikslams ir yra pavyzdinės. Prekės aprašyme esančios video nuorodos yra tik informacinio pobūdžio, todėl jose pateikiama informacija gali skirtis nuo pačios prekės. Originalių produktų spalvos, užrašai, parametrai, matmenys, dydžiai, funkcijos, ir/ar bet kurios kitos savybės dėl savo vizualinių ypatybių gali atrodyti kitaip negu realybėje, todėl prašome vadovautis prekių savybėmis, kurios nurodytos prekių aprašymuose.

Įvertinimai ir atsiliepimai (0)

Fish can't see water - how national culture can make or break your corporate strategy
Būkite pirmas parašęs atsiliepimą!
Šią prekę gali įvertinti tik ją įsigiję bei registruoti Pigu.lt pirkėjai.
Įvertinti prekę

Klausimai ir atsakymai (0)

Paklauskite apie šią prekę kitų pirkėjų!
Užduoti klausimą
Jūsų klausimas buvo sėkmingai pateiktas. Į klausimą bus atsakyta per 3 darbo dienas
Klausimą turi sudaryti bent 10 simbolių