Domas Raulinaitis, „Pigu.lt“ skaitmeninės rinkodaros vadovas

E. prekybos platformų sėkmės paslaptis – skaitmeninės rinkodaros sprendimai

Per pirmąjį šių metų ketvirtį net 55 proc. visų „Amazon” parduotų prekių skaičiaus sudarė trečiųjų šalių prekės. Daugiau nei 61 proc. viso „Amazon” metinio pelno atneša būtent trečiosios šalys – pardavėjai. „Amazon”, „eBay”, „Mercado Libre” ir „AliExpress” yra didžiausios e. prekybos platformos pasaulyje, bendrai generuojančios daugiau nei 419 mlrd. USD (345 mlrd. EUR) apyvartą. Europoje į rinkos lyderių penketuką patenka ir lenkų „Allegro” bei vokiečių „Zalando”, kartu generuojantys 7 mlrd. eurų metinę apyvartą. Tai rodo, kad e. prekybos platformos tampa vis sėkmingesniu ir efektyvesniu verslo modeliu. 

Tai patvirtina ir Baltijos rinkos žaidėjo „Pigu” grupės valdoma e. prekybos platforma, suteikianti galimybę prekiauti Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. Prie vos daugiau nei prieš metus įkurtos e. prekybos platformos, jau prisijungė jau daugiau nei 2,8 tūkst. pardavėjų. 

Vienas iš šios platformos sėkmės elementų – skaitmeninės rinkodaros sprendimai. Visgi, nors vis dažniau e. prekyvietėse tokius sprendimus priima algoritmai, „Pigu.lt” patirtis rodo, kad e. parduotuvių ir prekybos platformų sėkmei būtinas balansas tarp automatizavimo ir praktinės patirties („know how”). 

Raktas į pardavimų sėkmę – rinkodara 

„Vis stipresnį e. prekybos platformų įsitvirtinimą e-komercijos rinkoje lemia daugybė veiksnių, tačiau bene vienas svarbiausių – tinkamas skaitmeninių rinkodaros platformų ir jų veikimo supratimas. Pastarasis padeda lengviau „manipuliuoti” rinkodaros sistemų algoritmais, pvz. nustatant, kokie internetiniai tinklalapiai ar reklaminiai skydeliai bus parodyti paieškos sistemų vartotojams, kuomet jie panaudoja tam tikras paieškos frazes. Žinant, kaip veikia algoritmai ir kokiais duomenimis juos reikia „maitinti”, galima priimti platformos pardavėjams naudingesnius rinkodaros sprendimus“, – pasakojo Domas Raulinaitis, „Pigu.lt“ skaitmeninės rinkodaros vadovas.

Pasak jo, pastaruosius kelerius metus skaitmeninė e. prekybos rinkodara keitėsi tokiu sparčiu tempu, kad tai, kas buvo populiaru dar visai neseniai, šiandien yra kardinaliai pasikeitę, todėl rinkodaros specialistai turi nuolat domėtis naujausiomis tendencijomis ir praktiškai išbandyti naujausius rinkodaros įrankius. Tik kaip įmanoma geriau suprasdami, kaip veikia algoritmai ir turėdami praktinių žinių, kaip juos „palenkti“ savo naudai, rinkodaristai gali užtikrinti vis didesnį e. prekybos platformos pardavėjų rezultatų efektyvumą. 

„Pigu.lt” e. prekybos platformos pardavėjai naudojasi „Martailer” savitarnos platforma, kuri leidžia sukurti ir paleisti prekių reklamos kampaniją vos per kelias minutes. Šios reklamos (Sponsored Product Ads) pasiekia pirkėjus svarbiausiu metu, kuomet atrandamos prekės ir priimami sprendimai pirkti. Prekės gali būti reklamuojamos ir rodomos kaip rekomendacijos pirkėjams susijusių prekių puslapiuose.

„Taip pat nuolat tobuliname savo vidinį įrankį, kurio pagalba e. prekybos platformos pardavėjai gali patys valdyti savo asortimentą ir su juo susijusią informaciją, tokią kaip prekių aprašymai, kainos, kiekiai, pristatymo laikai, nuolaidos ir pan. Šioje platformoje pardavėjai taip pat gali sekti prekių peržiūrų duomenis, pardavimų rezultatus ir  kitą aktualią informaciją“, – apie įrankio funkcionalumus kalbėjo D. Raulinaitis.

Tikslui pasiekti – algoritmai ir bendruomeniškumas  


„Šiandien mūsų e. prekybos platforma turi daugiau nei 2,8 tūkst. pardavėjų visose trijose Baltijos šalyse, todėl ir rinkodaros komanda nuo platformos atidarymo praėjusiais metais išaugo tris kartus. Savo „Pigu.lt” pardavėjams siūlome platų spektrą įvairių reklaminių kampanijų, kurios būtų leidžiamos ne tik mūsų e. prekybos platformoje, bet ir socialiniuose kanaluose, tokiuose kaip, „Facebook”, „Instagram” ar „Google” paieškos sistemoje“, – sakė „Pigu.lt“ skaitmeninės rinkodaros vadovas.

Viena iš tokių buvo „Kavos dienos“ kampanija. Jos metu subūrėme visas tuo metu „Pigu.lt“ kava prekiavusias įmones, paleidome reklaminę kampaniją ir kavos pardavimai tą dieną šoko raketos greičiu. 

Ką tik baigėsi ir dar viena kampanija „Knygų dienos”, kurios metu buvo parduota dvigubai daugiau knygų nei įprastai bei daugiausiai per pastaruosius keletą mėnesių. 

Anot Domo, tokia bendruomeniškai sukurtų kampanijų sėkmė įrodo, kad, nors algoritmai ir gerai dirba savo darbą, bet, kai žmonės susėda prie vieno stalo, susidėlioja veiksmų planą ir jį įvykdo, rezultatai gali būti daug geresni.